مستند آناتومی یک فریب بزرگ

تقریباً ده سال پس از وقایع غم انگیز 11 سپتامبر، کارآفرین دیوید هوپر شروع به زیر سوال بردن حساب های رسمی آن روز کرد. بدبینی آزاردهنده به زودی به وسواس تبدیل شد. تلاش او برای کشف حقیقتی جایگزین در پشت این حملات به زودی باعث ناهماهنگی در خانواده‌اش و تقریباً ویرانی مالی شد. مستند بلند هوپر، آناتومی یک فریب بزرگ، یافته های او را در طول این دوره پرآشوب اکتشاف در بر می گیرد.

البته هوپر در برداشت خود از یک توطئه تنها نبود. تعداد فزاینده‌ای از شهروندان عادی و چهره‌های صنایع مختلف تا زمانی که سوء ظن او آغاز شد، تحقیقات آماتوری خود را آغاز کرده بودند. یافته های آنها بیشتر از نتیجه گیری های خود هوپر خبر می دهد.
برای او و بسیاری دیگر، فروریختن عجیب ساختمان 7 یکی از اجزای اساسی یک توطئه بالقوه است. در 300 فوتی برج شمالی – به طول یک زمین فوتبال – ساختمان 7 در اواخر بعد از ظهر 11 سپتامبر به زمین افتاد. محققان ادعا کردند که به دلیل سازش های ساختاری ناشی از شدت گرمای برج های دوقلوی همسایه سقوط کرده است. با این حال، هوپر در تحقیق در مورد ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای که در اثر آتش‌سوزی شدید در معرض خطر قرار گرفته‌اند، قادر به یافتن یک حادثه ریزش ساختمان مجاور به عنوان محصول جانبی چنین رویدادی نبود. در واقع هیچ یک از ساختمان هایی که واقعاً در آتش سوخته بودند نیز فروریختند. چندین مهندس نیز مطرح کرده اند و ادعا کرده اند که دمای آتش سوزی در آن روز نتوانسته ساختار فولادی برج ها را با موفقیت ذوب کند. آیا این می تواند شواهدی از تخریب کنترل شده را نشان دهد؟

هوپر با جزئیات پرزحمت، به ارائه یافته‌هایی از آن روز ادامه می‌دهد که از این فرضیه نگران‌کننده حمایت می‌کنند، از جمله مشاهده فلز مذاب، گزارش‌های شاهدان گوش از انفجارهای شنیدنی، و مسیر متقارن عجیب فروریختن هر برج. کلیپ های مصاحبه بایگانی شده از محققان، محققین، متخصصان معماری و حتی مقامات آتش نشانی که همگی همین شبهات را تکرار می کنند، پراکنده است.
مانند همه فیلم‌های توطئه‌آمیز، آناتومی یک فریب بزرگ موردی را ارائه می‌کند که ممکن است توسط برخی از صمیم قلب پذیرفته شود و توسط برخی دیگر رد شود. اما نظریات خود را با صداقت و قاطعیت استدلال می کند.

لینک کوتاه این صفحه: https://razfilm.ir/jjtg

 
به مستند آناتومی یک فریب بزرگ امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...