مستند دختر هند

India’s Daughter یک مستند به کارگردانی Leslee Udwin است و بخشی از بی‌بی‌سی مجموعه Storyville است. این فیلم بر اساس تجاوز گروهی و قتل “نیربهایا” 23 ساله که دانشجوی فیزیوتراپی بود در سال 2012 ساخته شده است . این مستند وقایع شب 16 دسامبر 2012 را بررسی می کند، اعتراضاتی که در سطح ملی و بین المللی در نتیجه این حمله برانگیخته شد و زندگی مردان متجاوز و خانواده قربانی قبل و بعد از حمله را بررسی می کند. این فیلم با استفاده از فیلم های بازسازی شده و مصاحبه با دست اندرکاران این پرونده از جمله وکلای مدافع، روانپزشکان و یکی از متجاوزان روایت می شود.

این فیلم قرار بود در 8 مارس 2015 همزمان با روز جهانی زن از شبکه های تلویزیونی سراسر جهان پخش شود . با این حال، زمانی که گزیده‌هایی از فیلم، که شامل مصاحبه با موکش سینگ، یکی از چهار مرد محکوم به تجاوز و اعدام بود، پخش شد، دستور توقف پخش در هند توسط دادگاه هند دریافت شد. بی بی سی با این درخواست موافقت کرد و این فیلم را در هند پخش نکرد. با این حال، در 4 مارس در خارج از هند پخش شد، در یوتیوب آپلود شد و کمی بعد از طریق اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی در فضای مجازی پخش شد . در 5 مارس، دولت هند به یوتیوب دستور داد تا ویدیو را در هند مسدود کند. این فیلم بعداً توسط بی‌بی‌سی از یوتیوب حذف شد.

این مستند بر اساس تجاوز گروهی دهلی است ، حادثه ای که در 16 دسامبر 2012 در دهلی جنوبی رخ داد . قربانی، جیوتی سینگ، فیلم Life of Pi را با نامزد خود تماشا کرد. پس از آن سوار اتوبوس خصوصی شدند تا به خانه برگردند. او مورد تعرض و تجاوز گروهی در اتوبوس قرار گرفت. دوست او نیز در جریان این حادثه مورد آزار فیزیکی قرار گرفت. هر دوی آنها متعاقباً از اتوبوس پرت شدند. او تحت درمان اضطراری از جمله چندین عمل جراحی در هند و سنگاپور قرار گرفت ، اما در 29 دسامبر 2012 به دلیل جراحاتی که در حمله متحمل شد درگذشت.

در انتها پیشنهاد می کنم مستند تجاوز به زنان در هند و نقد آن را هم مشاهده نمایید.

لینک کوتاه این صفحه: https://razfilm.ir/ingr

 
به مستند دختر هند امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...