مستند سازندگان خدا (کلیسای مورمون)

پیش نمایش مستند


مستند سازندگان خدا در سه قسمت و در طی سالهای متفاوت در دهه 90 میلادی ساخته و منتشر شد که ما در این جا هر سه قسمت را به ترتیب انتشار برایتان قرار داده ایم. در هر قسمت زوایای پنهانی از کلیسای مورمون ها منتشر می شود. کلیسایی مملو از آمیزه های فضایی و حتی تا حدودی نژادپرستی که همراه با آموزه های دین مسیحیت ترکیب گردیده است.

مستند سازندگان خدا برای اولین بار در 31 دسامبر 1982 در کلیسای جامعه گریس در سان ولی، کالیفرنیا به یک گروه 4000 مسیحی انجیلی نشان داده شد. پس از آن در کلیساهای مختلف به عنوان تلاشی برای آموزش یا هشدار دادن به اعضای خود در مورد مورمونیسم نمایش داده شد.

این فیلم ملاقاتی بین اد دکر و دیک بائر با دو بازیگر را به تصویر می کشد که وکلای لس آنجلس را به تصویر می کشند.

این فیلم بیان می‌کند که دکر و بائر آنجا هستند تا «با یک شرکت حقوقی مستقر در لس‌آنجلس درباره طرح دعوای دسته‌جمعی» علیه کلیسای LDS مشورت کنند. دکر بیان می کند که کلیسا یک شرکت عظیم و چند میلیارد دلاری است که زندگی خانواده ها را متلاشی می کند و با شیطان پرستی و ماورا ارتباط دارد. بیشتر دیالوگ‌ها بین دکر، بائر و دو بازیگر/وکیل اتفاق می‌افتد، علاوه بر آن بخش‌های از مصاحبه با افراد مختلف دیگری که در طول فیلم پراکنده شده‌اند انجام گردیده است.

دکتر هارولد گودمن، که به عنوان استاد دانشگاه بریگام یانگ (BYU)، اسقف سابق قدیس آخرالزمان و رئیس فعلی مأموریت معرفی شده است، در نقاط مختلف فیلم نقل قول هایی را ارائه می دهد. گودمن بیان می کند که کلیسا بسیار خانواده محور است و به اهمیت حضور در معبد و ازدواج با اعضای کلیسا اشاره می کند.

راوی فیلم اضافه می‌کند که معبد فقط برای مراسم مخفیانه استفاده می‌شود که برای تعداد کمی از نخبگان در نظر گرفته می‌شود، و حضور در معبد لازم است تا «مورمون شایسته بتواند در زندگی آخرت خود به خدایی تبدیل شود و بر زندگی خود حکومت کند. سیاره، با تعدادی از همسران الهه.” بیان شده است که خانه های باز معبد تنها فرصتی است که برخی از اعضا برای ورود به معبد دارند، زیرا همه کسانی که وارد معبد می شوند باید طبق اصول اولیه ایمان زندگی کنند و توصیه معبدی را از مرجع کلیسایی خود دریافت کنند (اسقف) ).
بسیاری از خدایان
بائر بیان می کند که اعضای کلیسای LDS معتقدند که “میلیاردها نفر از این انسان نماهای بسیار تکامل یافته” در فضا وجود دارند که بر سیارات خودشان حکومت می کنند. با زنی مصاحبه می شود که می گوید هدف او به عنوان یک عضو کلیسا این بود که “باردار ابدی” باشد. یکی از بازیگران/وکلا بیان می‌کند که باورش برایش دشوار است که اعضای کلیسا که وکیل و قاضی هستند، انتظار دارند که به «خدایان بی‌نهایت» تبدیل شوند و از طریق «جنس آسمانی» با «همسران الهه» خود، سیارات را پر کنند. وی در ادامه بیان می‌کند که خجالت می‌کشد در این مورد از آنها بپرسم. دکر پاسخ می دهد که مورمون ها آنقدر از آن خجالت می کشند که خودشان حتی در مورد آن صحبت نمی کنند. فلوید مک الوین که به عنوان نویسنده کتاب پرفروش، توهم مورمون معرفی شده است، بیان می کند که “کل دکترین آنها از این در مورد خدا شدن سرچشمه می گیرد”.

بخش متحرک

دکر و بائر یک فیلم انیمیشنی را اجرا می کنند که از آموزه های پیامبران مورمون، از جمله موعظه جوزف اسمیت در سال 1844 در گفتمان پادشاه فولت برای نشان دادن تفاوت های مورمونیسم و ​​مسیحیت استفاده می کند. این انیمیشن خدای پدر را به تصویر می کشد که در سیاره ای به نام کلوب زندگی می کند و بسیاری از “همسران الهه” بلوند و یکسان خود که از “بچه های روح” تولید شده از طریق رابطه جنسی بی پایان آسمانی مراقبت می کنند.

طرحی برای ایجاد و پر جمعیت کردن زمین ارائه می شود و همه ارواح حاضر در این مورد رای می دهند. یک سوم ارواح از نقشه لوسیفر پیروی می کنند و از بدن فیزیکی محروم می شوند. آنهایی که “خنثی” هستند با پوست سیاه متولد می شوند. آنهایی که شجاع بودند باید پوست روشن‌تری داشتند و در خانواده‌های مورمون روی سیاره زمین متولد می‌شدند.

راوی به اظهارات بیان شده توسط بریگام یانگ، پیامبر LDS اشاره می کند که هزاران سال بعد، خدای پدر “از نزدیکترین سیاره به ستاره کلوب” به زمین سفر کرد، تا با مریم باکره رابطه جنسی داشته باشد تا به عیسی کمک کند. بدن فیزیکی همچنین بیان شده است که پیامبران LDS تعلیم داده اند که “مورمون عیسی” تعدادی فرزند از طریق چندین همسر داشت. راوی بیان می کند که جوزف اسمیت جونیور ادعا می کرد که از نوادگان مستقیم عیسی مسیح است.

این انیمیشن تاریخچه مختصری از وقایع شرح داده شده در کتاب مورمون را به تصویر می کشد. راوی بیان می‌کند که کتاب مورمون توسط «یک جوینده گنج جوان به نام جوزف اسمیت، که به خاطر داستان‌های بلندش در شمال نیویورک شهرت داشت» بازیابی شد. راوی بیان می کند که مورمون ها به خاطر جوزف اسمیت خدا را شکر می کنند و اسمیت در قضاوت نهایی آنها همراه با خدای پدر و عیسی مورمون خواهد نشست. این فیلم اسمیت را به تصویر می کشد که در موقعیت مرکزی با خدای پدر و عیسی مورمون در دو طرف در طول فرآیند قضاوت نشسته است. بیان شده است که جوزف اسمیت خون خود را برای ما ریخت تا ما نیز خدا شویم. با تماشای انیمیشن، یکی از بازیگران/وکلا اظهار می کند که شبیه چیزی از فون دانیکن یا بتل استار گالاکتیکا است (خلق دومی، گلن آ. لارسون، یک مورمون بود که مضامینی برگرفته از مذهب را به نمایش اضافه کرد).

بخش‌هایی از بخش انیمیشن در مستند مذهبی بیل ماهر Religulous به نمایش گذاشته شد، زیرا این بخش در وب‌سایت‌های مختلف اشتراک‌گذاری ویدیو پست شده بود.

طلاق و خودکشی

این فیلم بیان می‌کند که کلیسا زوج‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا اگر نتوانند فشار زندگی مطابق با استانداردهای کلیسا را ​​تحمل کنند، طلاق بگیرند. دکر بیان می کند که پنج فرزندش توسط کلیسای LDS از او دور شدند. بائر بیان می‌کند که همسرش باید از او طلاق می‌گرفت و مرد دیگری را پیدا می‌کرد که «راهش را به سوی خدایی می‌رفت».

همچنین گفته شده است که زنان مورمون تحت چنان فشار دائمی برای کامل بودن هستند که به طور مزمن افسرده می شوند.

لینک کوتاه این صفحه: https://razfilm.ir/pmul

به مستند سازندگان خدا (کلیسای مورمون) امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...
فصل مستند
قسمت 1 مستند سازندگان خدا 1982

سریال
زیرنویس
قسمت 2 مستند سازندگان خدا

سریال
زیرنویس
قسمت 3 مستند سازندگان خدا 1992

سریال
زیرنویس