مستند ویکی لیکس: اسرار و دروغ

مستندی کامل از پرونده ویکی لیکس که شامل اولین مصاحبه تلویزیونی مهم با جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است.

این فیلم برای اولین بار تمام قهرمانان اصلی، از جمله شریک سابق آسانژ، دانیل دامشیت برگ، و تیم های تحریریه در روزنامه های گاردین، اشپیگل و نیویورک تایمز و همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا را که مجبور به مقابله با این موضوع بودند، به تصویر می کشد.

در هسته اصلی فیلم، داستان عمدتاً نادیده گرفته شده سرباز آمریکایی بردلی منینگ، متهم به بزرگترین افشای اطلاعات در تاریخ می باشد که شاید بدون آن نشت اطلاعاتی از این سرباز، اصلاً ماجرایی به نام ویکی لیکس وجود نداشت.

هنگامی که آسانژ وب سایت افشاگر خود را راه اندازی کرد، به عنوان یک قهرمان معرفی شد و شجاعانه مطالب طبقه بندی شده را برای برجسته کردن اعمال نادرست دولت به مردمش منتشر کرد.

او جوایزی را در سراسر جهان به دست آورد و به خاطر خلق لحظه ای تاریخی برای روزنامه نگاری شناخته شد. اما زمانی که آسانژ در سوئد به تجاوز جنسی متهم شد، داستان پیچیدگی تاریکی به خود گرفت.

پاتریک فوربس، فیلمساز برنده جایزه، داستان ویکی لیکس را با استفاده از کلمات مردم در قلب داستان و در دو طرف حصار ارائه می دهد.

این داستان Wikieaks است که توسط افراد درگیر بیان می‌شود.

همچنین داستانی است از برخورد احساسات انسانی با ظهور فناوری‌های جدید، که در سخنان نیک دیویس، روزنامه‌نگار گاردین خلاصه می‌شود: «یک تراژدی یونانی… زمانی که پیروزی از طریق اقدامات یک مرد به فاجعه تبدیل شد.

اگر به موضوع ویکی لیکس علاقه مندید پیشنهاد می کنیم مستندهای ویکی لیکس و زندگی مخفی ابرقدرت و مستند حقیقت یا جرئت (ویکی لیکس) و مستند داستان مخفی ویکی لیکس و مستند اسرار ویکی لیکس را تماشا کنید.

لینک کوتاه این صفحه: https://razfilm.ir/wsal

به مستند ویکی لیکس: اسرار و دروغ امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...