مستند آیا بیت کوین شما را ثروتمند می کند؟ شهر بیت کوین در السالوادور

فاتحان اروپایی زمانی به آمریکای لاتین آمدند تا طلای مردم بومی را غارت کنند. امروز، مردم از شمال جهانی دوباره می آیند. این بار ادعا می کنند که با خود طلا می آورند. طلای دیجیتال، یعنی بیت کوین.

در حالی که در اینجا در اروپا، بسیاری از ارزهای دیجیتال را به عنوان یک شیء سوداگرانه با شهرت مشکوک می دانند، در جنوب جهانی به عنوان یک فرصت تلقی می شود. چرا اینطور است؟ مستند «بیت کوین در آمریکای لاتین» یک سفر جاده ای هیجان انگیز را در گواتمالا و السالوادور انجام می دهد.

مدینه فاضله بیت کوین نوید مشارکت مالی بیشتر، گسترش زیرساخت ها از طریق استخراج سبز، و جذب سرمایه گذاران جدید توسط پروژه های بزرگ مانند برنامه ریزی شده «شهر بیت کوین» در السالوادور را می دهد. اما چه چیزی پشت این وعده ها نهفته است؟

در گواتمالا، یک شهروند آمریکایی و پزشک نظامی سابق در پانجاشل زیبا در تلاش است تا از طریق بیت کوین طلا را از زباله استخراج کند. اما آیا این خیلی خوب به نظر نمی رسد که درست باشد؟ در السالوادور، رئیس جمهور Nayib Bukele حتی بیت کوین را به عنوان دومین ارز دولتی معرفی کرد – با این حال، یک سال بعد، شواهد کمتر و کمتری مبنی بر اینکه بیت کوین با این هیاهو مطابقت دارد، وجود داشت. آیا مدینه فاضله بیت کوین فقط همین است – یک رویا، بدون هیچ ارتباطی با واقعیت؟ یا واقعاً می تواند چیزی را تغییر دهد؟

لینک کوتاه این صفحه: https://razfilm.ir/dbmu

 
 
 
به مستند آیا بیت کوین شما را ثروتمند می کند؟ شهر بیت کوین در السالوادور امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...