مستند فایلهای جن گیری

پیش نمایش مستند


در حین فیلمبرداری از یک پناهگاه جن زده در سنت لوئیس، میسوری، مستندسازان یک دفتر خاطرات مخفی از جن گیری بدنام در سال 1949 را کشف می کنند که شامل یک پسر 13 ساله تسخیر شده توسط شیطان است که بعداً الهام بخش کتاب و فیلم “جن گیر” بود. آنها با استفاده از ابزارهای ماوراء الطبیعه پیشرفته و لشگر متخصصان ماوراء طبیعی به دنبال ترسناک ترین موجود شناخته شده برای انسان، “روح نامقدس” هستند. هیچ چیزی که تا به حال دیده یا شنیده اید، شما را به حقیقت غیر خدایی آنچه واقعاً در این وحشتناک ترین و پرفروش ترین داستان تمام دوران رخ داده است، نزدیک نمی کند! این داستان ناگفته واقعی “جن گیر” است، وقایع وقایع واقعی بر اساس دفتر خاطرات مخفی کشیش واقعی که جهان تا به حال نمی بیند! -آن اسپایر

نظر یکی از منتقدین در مورد این مستند هم بسیار جالب توجه است.

فیلم با شیطان شناس ویلیام برادشاو شروع می شود که توضیح می دهد جن گیری هایی که توسط کلیسای کاتولیک روم مجاز است چگونه باید مستند شوند، بنابراین ما اطلاعات کمی را به دست می آوریم. او سپس می‌گوید که با تمام اطلاعاتی که در مورد جن‌گیری معروف ۱۹۴۹ داریم، نظر حرفه‌ای او این است که این جن‌گیری واقعی بوده و موردی از جنون یا توهم نیست. پدر فرانسیس ایکس کلیری، کشیش ارشد یسوعی و مورخ جن‌گیری، می‌گوید که چگونه کشیش‌ها با این پرونده درگیر شدند، در حالی که اسقف جن‌گیر جیمز لانگ نیز درباره این پرونده صحبت می‌کند و اینکه چگونه پسر کوچک احتمالاً با تشویق عمه‌اش برای استفاده از تخته Ouija تسخیر شد. افراد زیادی در مورد تسخیر شیطان – از جمله بازماندگان تسخیر مدرن – شهادت می دهند و همچنین شهادت خواهرزاده بزرگ پدر ویلیام باودرن، جن گیر اصلی پرونده 1949 را به اشتراک می گذارند. فایل‌های صوتی و عکس‌های اصلی از پسر نشان داده می‌شود، اگرچه چهره او تا حدی برای محافظت از حریم خصوصی او سانسور شده است. برادران بوث، همراه با دیگر محققان ماوراء الطبیعه، از مکان‌های مختلفی که پسر در آن حضور داشت (محل بیمارستان برادران الکسیان، عقب‌نشینی کاخ سفید، خانه “جن‌گیر”) بازدید می‌کنند و نظارت ماوراء الطبیعه را انجام می‌دهند. نتایج حتی برای یک شکاک کاملاً تکان دهنده است و تصاویر به تنهایی ترسناک هستند. از آنجایی که یک کاتولیک معتقد بودم و می‌دانستم که کلیسای کاتولیک در برابر وقایع جن‌گیری‌های واقعی بسیار سخت‌گیرانه و محافظه‌کار است، منتظر نقص آشکار برادران بوث بودم، جایی که آنها ادعا می‌کردند به پرونده‌ها دسترسی دارند – اما در کمال تعجب ، این مورد نبود. این فیلم با دقت بیان می‌کند که کلیسا از آن اسناد محافظت می‌کند و این مستند بر اساس دفتر خاطرات شخصی پدر ریموند بیشاپ است که در جریان جن‌گیری‌ها با پدر بودرن همراه بود. من بسیار خوشحالم که این مستند شبیه دیگر فیلم های مستندی نیست که اکران شده اند. این یک مستند واقعی است و نه یک بازسازی دو ساعته از رویدادها با حقایق تغییر یافته یا اطلاعات اضافه شده برای اهداف سرگرمی. کلیپ هایی از بازیگران وجود دارد که وقایع را بازسازی می کنند، اما مختصر و در بین مصاحبه ها و رویدادها هستند. محققان ماوراء الطبیعه به عنوان یک متخصص واقعی ظاهر شدند. مثل بسیاری از برنامه های شکارچی ارواح در تلویزیون نبود که وقتی اتفاق عجیبی رخ می دهد، همه عصبانی می شوند و به نظر می رسد یک فیلم ترسناک بد پیدا شده باشد. همه آنها خونسردی خود را در هنگام وقوع اتفاقات غیرعادی حفظ می کردند، مثل اینکه به آن عادت کرده اند. کریستوفر سنت بوث موسیقی شگفت انگیزی برای فیلم نوشت که واقعاً به جریان فیلم کمک می کند. این یک حس بسیار تاریک و کلاسیک گوتیک به آن دارد. و در طول سکانس های بازسازی به خوبی کار می کند.

من در طول این فیلم با پلک زدن مشکل داشتم زیرا خیلی به آن علاقه داشتم و نمی خواستم چیزی را از دست بدهم. The Booth Brothers دوباره با The Exorcist File امتیاز می گیرد. بهترین همراه مستند برای The Exorcist.

لینک کوتاه این صفحه: https://razfilm.ir/2ijo

به مستند فایلهای جن گیری امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...