مستند پرونده های القاعده

پرونده های القاعده مجموعه ای از هفت برنامه بسیار تحسین شده – تولید شده در سال های پس از 11 سپتامبر – با تمرکز بر عملکرد درونی القاعده و درگیری های مداوم آنها با ایالات متحده است.

قسمت اول شکار بن لادن (2000)

در آگوست 1998، دو خودرو به طور همزمان در سفارتخانه های ایالات متحده در کنیا و تانزانیا منفجر شدند که 268 کشته و 5000 زخمی برجای گذاشت. بازرسان سیا و اف بی آی به زودی مظنونان را شناسایی کردند، از جمله اسامه بن لادن، مغز متفکر و تبعیدی سعودی. اما آیا این یک اقدام تروریستی انفرادی بود یا نشانه‌ای از ریشه‌داری عمیق ضد ایالات متحده؟ انتقام جویی؟

قسمت دوم به دنبال پاسخ (2001)

حملات به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون ویرانگرترین حمله تروریستی تاریخ و بدترین شکست اطلاعاتی ایالات متحده در 60 سال گذشته بود. در این قسمت بررسی می شود که چگونه بذر نفرت ضد آمریکایی کاشته شد و شکست های سیا و اف بی آی برای کشف نقشه هواپیماربایان مورد پژوهش بیشتری قرار می گیرد.

قسمت سوم مردی که می دانست (2002)

جان اونیل، مامور ویژه اف بی آی، مامور ارشد مبارزه با تروریسم این اداره بود، اما هشدارهای او در مورد القاعده توسط ستاد نادیده گرفته شد. داستان زندگی و حرفه اونیل در این قسمت دنبال می شود و نگاهی اجمالی به آنچه که دولت در مورد القاعده می‌دانست می شود.

قسمت چهارم در جستجوی القاعده (2002)

سه ماه پس از یازده سپتامبر، جنگ علیه تروریسم طالبان را سرکوب کرد، اما اعضای شبکه تروریستی اسامه بن لادن به پاکستان فرار کردند. تلاش برای کشاندن آنها به عدالت را مور بررسی قرار می گیرد، در این قسمت مستند مسیر القاعده را از افغانستان تا شهرهای پاکستان دنبال می کند و مقامات ایالات متحده و پاکستان رهبران آن را تعقیب می کنند.

قسمت پنجم تعقیب سلول خواب (2003)

داستان واقعی پشت گروهی که اطلاعات ایالات متحده به آن “خطرناک ترین هسته تروریستی” آمریکا می گویند، چه بود؟ یک بررسی عمیق از یک پرونده بزرگ تروریسم داخلی که شامل عوامل القاعده و شهروندان آمریکایی است که به آنها آموزش داده اند، و سؤالاتی که در مورد کارایی FBI و CIA ایجاد می شود، آیا ابزارهای جدید آنها می توانند تهدیدهای داخلی را دربر گیرند؟

قسمت ششم پسر القاعده (2004)

همبازی عبدالرحمن خضر که در دهه 1990 بزرگ شد، فرزندان دوست دیرینه پدرش اسامه بن لادن بودند. خضر به عنوان یک تروریست القاعده بزرگ شد، اما در نهایت سر از کار برای ایالات متحده درآورد و عامل سیا شد. از طریق مصاحبه با خضر و همچنین مادر و خواهر و برادرش، این مستند سفر باورنکردنی او را بازگو می کند. سفری از کمپ های القاعده تا دل گوانتانامو.

قسمت هفتم جبهه جدید القاعده (2005)

یک فیلمساز در یک درگیری فرهنگی بین مسلمانان و مسیحیان در هلند به قتل می رسد. مجموعه ای از بمب ها چهار قطار را در مادرید متلاشی کردند. هسته های تروریستی الععده در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و اسپانیا کشف شدند. مستند در قسمت انتهایی جبهه جدید در جنگ علیه تروریسم را بررسی می کند و آن جبهه جایی نیست جز اروپا.

لینک کوتاه این صفحه: https://razfilm.ir/njlr

به مستند پرونده های القاعده امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...
فصل مستند
قسمت 1 مستند پرونده های القاعده شکار بن لادن (2000)

سریال
زیرنویس
قسمت 2 مستند پرونده های القاعده به دنبال پاسخ (2001)

سریال
زیرنویس
قسمت 3 مستند پرونده های القاعده مردی که می دانست (2002)

سریال
زیرنویس
قسمت 4 مستند پرونده های القاعده در جستجوی القاعده (2002)

سریال
زیرنویس
قسمت 5 مستند پرونده های القاعده تعقیب سلول خواب (2003)

سریال
زیرنویس
قسمت 6 مستند پرونده های القاعده پسر القاعده (2004)

سریال
زیرنویس
قسمت 7 مستند پرونده های القاعده جبهه جدید القاعده (2005)

سریال
زیرنویس