مستند حقیقت یا جرئت (ویکی لیکس)

دولت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ به شدت از اطلاعات خود محافظت می‌کنند و به طور فزاینده‌ای به شدت بر افشاگران ضربه می‌زنند. با این حال، مردم خواستار دفاع از حق خود هستند که بدانند دولت‌هایی که نصب کرده‌اند چه زمانی از طرف آن‌ها تصمیم می‌گیرند یا اقدامات شرکت‌های بزرگ بر زندگی‌شان تأثیر می‌گذارد.

و بنابراین گروهی از هکرها و فعالان یک بار در تلاشند تا یک ماشین حقیقت جهانی بسازند.

به آن ویکی لیکس می گویند.

“ما می خواهیم سیستمی ایجاد کنیم که در آن مطبوعات آزاد تضمین شده در سراسر جهان، در کل جهان وجود داشته باشد….. که هر فردی در جهان توانایی انتشار مطالب معنادار را داشته باشد.”
جولیان آسانژ – بنیانگذار ویکی لیکس

یک استرالیایی مردد و بی سر و صدا به نام جولیان آسانژ به چهره جهانی یک عملیات مبهم با سرورهای رایانه ای مخفی در تعدادی از کشورها تبدیل شده است و آرزوی ایجاد یک منطقه آزادی اطلاعات را دارد.

ویکی لیکس در اوایل سال 2010 با انتشار ویدئویی فوق محرمانه از شلیک یک هلیکوپتر و کشته شدن بیش از ده ها نفر در بغداد از جمله رسانه هایی که جنگ را پوشش می دادند، به شهرت رسید.

تیم ویکی مدتی را صرف حذف هر گونه اثر انگشت الکترونیکی ویدئویی کرد که می‌تواند افراد داخلی را که آن را فاش می‌کردند، برملا کند و سپس آن را تحت عنوان “قتل وثیقه” مملو از نقل قول‌های نفرین‌کننده جرج اورول به صورت آنلاین منتشر کرد. منتقدان این فعالیت را روزنامه نگاری نمی نامند.

آنها زمینه مصنوعی مبتنی بر دستور کار را ارائه کردند. عملیاتی در واکنش به جنگ جاری در جریان بود. نه این که هلیکوپترهای آپاچی به دنبال یک دسته از افراد بودند که فقط شلیک کنند و بکشند.
دیوید فینکل – واشنگتن پست

اندرو فاولر خبرنگار خارجی وارد دنیای محافظت شده و گاه پارانوئید ویکی می شود – به طور گسترده با آسانژ، حامیانی مانند دانیل السبرگ که اسناد پنتاگون را به دنیا می دهد و همچنین منتقدانی که این عملیات را یک پاسگاه فعالان بی پروا و بالقوه خطرناک می دانند، صحبت می کند.

اگر به موضوع ویکی لیکس علاقه مندید پیشنهاد می کنیم مستندهای ویکی لیکس و زندگی مخفی ابرقدرت و مستند داستان مخفی ویکی لیکس و مستند ویکی لیکس: اسرار و دروغ و مستند اسرار ویکی لیکس را تماشا کنید.

لینک کوتاه این صفحه: https://razfilm.ir/todw

 
 
 
به مستند حقیقت یا جرئت (ویکی لیکس) امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...