مستند جنگ های سایبری فصل اول

مستند جنگ های سایبری کاری از شبکه معروف ViceNews در آمریکا می باشد که یک خبرنگار کنجکاو و ماجراجو با نام بن ماکوچ به عمق جنگ های سایبری در بسیاری از کشورهای مهم دنیا رفته تا اطلاعات بسیار جذابی را برای بینندگان به نمایش بگذارد. ابتدا از گروه معروف ناشناس ها شروع کرده تا هکرهای بسیار حرفه ای چینی و عملیات های هک کمپانی های بزرگ سرقت های ایده و علم از دل کمپانی هایی همچون گوگل، خاموش شدن برق اکراین توسط هکران احتمالا روسی و یا حتی تلاش برای خاموش کردن برق ایالت کالیفرنیا در آمریکا توسط هکران چینی سرقت گسترده تمام اطلاعات کارمندان دولتی آمریکا توسط هکران چینی، ویروس استاکس نت در تاسیسات هسته ای ایران و از بین رفتن هزار سانتریفیوژ ، بازار داغ فروش ابزارآلات معروف به روز صفر (به این معنی که هنوز استفاده نشده و برای آن علاجی ایجاد نشده) حملات سایبری به تاسیسات نفتی عربستان سعودی آرامکو و از بین رفتن تمامی داده های رایانه ها و تعطیلی بخشی از قسمت های مهم انرژی این کشور با ویروسی به اسم شامون Shamoon توسط احتمالا ایران و یا گروه های عربستانی یا بحرینی مخالف دولت عربستان سعودی و در نهایت چشم اندازی به آینده و این که آیا ممکن است جنگ های سایبری در ابعادی وسیع تر بتوانند توسط دولت ها برای ضربه زدن به هم استفاده شوند و در عین حال دانش هوش مصنوعی چه مقدار می تواند به این تحولات دامن بزند.

برای مشاهده فصل دوم این مستند بر روی اینجا کلیک کنید.

قسمت اول : ناشناس کیست؟

گروه هکتیویست بدنام Anonymous همه را از PayPal گرفته تا FBI هدف قرار داده است. اما یک رشته دستگیری این گروه را فلج کرده است. خب حالا ناشناس کیه؟

قسمت دوم : هک سونی

سونی پیکچرز هک شد و آمریکا کره شمالی را مقصر دانست. اما شواهد دولت چندان قانع کننده نبود و بسیاری از هکرها و کارشناسان کامپیوتر هنوز شک دارند.

قسمت سوم : مزدوران سایبری

رژیم های استبدادی از ابزارهای جاسوسی خریداری شده از شرکت های خصوصی در غرب استفاده می کنند. هکر فینیاس فیشر این شرکت ها را هدف قرار داد تا معاملات آنها را برای سرکوب مخالفان فاش کند.

قسمت چهارم: توسط چین هک شد

از گوگل گرفته تا دولت، چین بسیاری از شبکه های آمریکایی را هک کرده است. اما بین جاسوسی و سرقت مالکیت معنوی تفاوت وجود دارد.

قسمت پنجم : میدان‌های نبرد سایبری سوریه

در خط مقدم یکی از خونین ترین درگیری های جهان، جنگی موازی در فضای مجازی در جریان است. آیا میدان نبرد سایبری سوریه الگویی برای جنگ های آینده ایجاد می کند؟

قسمت ششم : استاکس نت سلاح دیجیتال

استاکس نت یک حمله سایبری پیچیده به نیروگاه هسته ای ایران بود که ممکن است ماهیت جنگ را برای همیشه تغییر دهد

قسمت هفتم : هک زیرساخت

همانطور که ایران عملیات سایبری تهاجمی خود را افزایش می دهد، زیرساخت های حیاتی آمریکا به طور فزاینده ای در برابر حملات آسیب پذیر می شود

قسمت هشتم : نیروی هک نخبگان آمریکا

Tailored Access Operations یا TAO، نیروی هک نخبه NSA است. TAO برخی از بهترین هکرهای آمریکا را به کار می گیرد – پس هدف آنها چه کسانی هستند؟

قسمت نهم : بازار روز صفر

روز صفر باگ‌هایی در نرم‌افزاری هستند که هکرها از آن‌ها برای نفوذ به سیستم‌ها استفاده می‌کنند. برخی از آنها تا یک میلیون دلار ارزش گذاری می شوند که هم خریداران و هم فروشندگان در رازداری پنهان هستند.

قسمت دهم : ناشناس در مقابل داعش

در جنگ آنلاین با داعش، آیا Anonymous با دولت آمریکا همکاری می کند

قسمت یازدهم : هک اشلی مدیسون

پس از هک شدن اشلی مدیسون، یک سایت مرتبط برای تشویق به خیانت افراد متاهل، کاربران آن تنها کسانی نبودند که در معرض آن قرار گرفتند – معلوم شد که سایت متقلب ممکن است مشتریان خود را فریب داده باشد.

قسمت دوازدهم : ملت سایبری اسرائیل

اسرائیل یکی از ابرقدرت های سایبری جهان است. پس چگونه این کشور کوچک تا این حد قوی شد – و چه کسی را هدف قرار می دهد؟

قسمت سیزدهم : چراغ های خاموش در اوکراین

یک حمله سایبری به شبکه برق اوکراین هزاران نفر را در تاریکی رها می کند، زیرا درگیری نظامی روسیه در شرق اوج گرفته است. (نکته : هنوز جنگ اوکراین در زمان ساخت این مستند به شکل کنونی گسترش نیافته بود)

قسمت چهاردهم : هکرهای مجرم و حکومتی روسیه

جرایم سایبری روسیه یک تجارت بزرگ است – و برخی می گویند که هکرها زمانی که برای پوتین و جاه طلبی های ژئوپلیتیکی او کار مضاعف انجام می دهند، مجوز دریافت می کنند.

قسمت پانزدهم : آینده جنگ

بررسی اینکه چگونه جنگ‌های آینده ممکن است با ماشین‌های خودران، پهپادها و سلاح‌هایی که می‌توانند به تنهایی عمل کنند و اینکه آیا نوشتن کدی که می‌تواند بدون هیچ مشکلی بکشد، انجام شود.

قسمت شانزدهم : مسابقه برای هوش مصنوعی

از ماشین‌های خودران گرفته تا Siri، مسابقه‌ای برای ساخت هوش مصنوعی قوی‌تر در راه است، اما برخی هشدار می‌دهند که می‌توانیم انقراض خود را برنامه‌ریزی کنیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://razfilm.ir/cywf

به مستند جنگ های سایبری فصل اول امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...
فصل مستند
قسمت 1 Anonymous ها چه کسانی هستند؟

سریال
زیرنویس
قسمت 2 هک سونی

سریال
زیرنویس
قسمت 3 مزدوران سایبری

سریال
زیرنویس
قسمت 4 توسط چین هک شد

سریال
زیرنویس
قسمت 5 میدان‌های نبرد سایبری سوریه

سریال
زیرنویس
قسمت 6 استاکس نت سلاح دیجیتال

سریال
زیرنویس
قسمت 7 هک زیرساخت

سریال
زیرنویس
قسمت 8 نیروی هک نخبگان آمریکا

سریال
زیرنویس
قسمت 9 بازار روز صفر

سریال
زیرنویس
قسمت 10 ناشناس در مقابل داعش

سریال
زیرنویس
قسمت 11 هک اشلی مدیسون

سریال
زیرنویس
قسمت 12 ملت سایبری اسرائیل

سریال
زیرنویس
قسمت 13 چراغ های خاموش در اوکراین

سریال
زیرنویس
قسمت 14 هکرهای مجرم و حکومتی روسیه

سریال
زیرنویس
قسمت 15 آینده جنگ

سریال
زیرنویس
قسمت 16 مسابقه برای هوش مصنوعی

سریال
زیرنویس