مستند تماس از نزدیک با تروریسم

جنگ با تروریسم در همه جا وجود دارد. در این مجموعه با حملات تروریستی مرگباری آشنا می شویم که تقریباً در شرف اتفاق یبوده اما مرگبار نبوده است. هر قسمت یک طرح تروریستی که اخیراً از طبقه بندی محرمانه خارج شده است را بررسی می کند که هدف آن ایجاد تلفات گسترده بوده است.

قسمت اول طرح مترو شهر نیویورک – 2009

سه عامل وطنی آمریکایی با القاعده پیوند می خورند و یک توطئه تروریستی جسورانه برای ایجاد حداکثر قتل عام طرح می کنند – آنها قصد دارند بمب های دست ساز پنهان شده در کوله پشتی ها را به طور همزمان در قطارهای مختلف در سیستم متروی شهر نیویورک منفجر کنند. این وظیفه گروه ویژه تروریسم مشترک FBI است که با همتایان خود در وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و آژانس امنیت ملی همکاری می کنند تا قبل از حمله، توطئه را متوقف کنند.

قسمت دوم دانشجوی بمب ساز – 2010

خالد آلدواساری، یک تبعه 20 ساله سعودی با ویزای دانشجویی در ایالات متحده، مواد شیمیایی برای بمب ها خریداری می کند و اهدافی را مورد تحقیق قرار می دهد – از جمله اقامتگاه جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق ، دالاس، چندین سد در کلرادو و کالیفرنیا. او همچنین قصد دارد به نیویورک سفر کند و در خودروهای کرایه ای بمب بگذارد و در ساعات شلوغی آنها را منفجر کند. یک عملیات FBI به کشف نقشه کمک می کند و نشان می دهد که دانش آموز سعودی هم دانش فنی و هم انگیزه سیاسی برای اجرای نقشه های خود را دارد.

قسمت سوم طرح بمب محموله – 2010

هنگامی که خنثی شد، جزئیات طرح به راحتی پیدا شد. القاعده در شبه جزیره عربستان (AQAP) در مورد آن در مجله آنلاین خود نوشت که هزینه اقلام مورد استفاده را فهرست کرده است – در مجموع آنها کمی بیش از 5000 دلار آمریکا برای منفجر کردن هواپیماهای باربری UPS و FedEx با استفاده از بمب های کارتریج چاپگر بسیار پیچیده هزینه کردند. . زمان منفجر شدن این دستگاه ها در هوا بر فراز شرق ایالات متحده است. تنها سه ساعت قبل از اینکه بمب ها منفجر شوند، توسط سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده، بریتانیا و امارات متحده عربی کشف شدند. این یکی از موفق ترین نمونه های به اشتراک گذاری اطلاعات بین المللی بین کشورها تا به امروز برای مبارزه با تروریسم بوده است.

قسمت چهارم طرح بمب مایع – 2006

یک هسته تروریستی متشکل از 25 مرد با اصالت پاکستانی که عمدتاً بریتانیایی هستند، برای ایجاد 11 سپتامبر دیگر نقشه می کشند. این طرح برای قاچاق مواد منفجره مایع در داخل نوشیدنی های ورزشی است تا به طور همزمان توسط بمب گذاران انتحاری در حداقل 7 پرواز از فرودگاه هیترو لندن به ایالات متحده و کانادا منفجر شود. این تهدید مرگبار، هم ایالات متحده و هم بریتانیا را به سطوح جدیدی از امنیت و تبادل اطلاعات فراآتلانتیک سوق خواهد داد و برای همیشه روش سفر امروز ما را تغییر خواهد داد.

قسمت پنجم طرح روز مارتین لوتر کینگ – 2011

کوین هارفام، یک جوان سی و هفت ساله با روابط قوی با سران گروه های نژاد پرست سفیدپوست قصد داشت تا آنجا که می تواند در رژه روز مارتین لوتر کینگ در اسپوکین، واشنگتن، مردم را بکشد و معلول کند. هارفام با احتیاط یک بمب لوله ای را در شلوغ ترین منطقه مسیر رژه کار گذاشت – هدف از آن انفجار و پرتاب ترکش سموم از وزنه های ماهیگیری و سم موش به داخل جمعیت بود. او دو ساعت بعد با یک چاشنی کنترل از راه دور و دوربین فیلمبرداری به امید فیلمبرداری از قتل عام بازگشت، در عوض متوجه شد که کوله پشتی توسط گروه بمب اف بی آی از هم جدا شده است. یک تعقیب و گریز هفت هفته ای ادامه یافت، زیرا FBI هر سرنخ را همراه با ارتباطات هارفام ردیابی کرد تا قبل از اینکه بتواند دوباره حمله کند، عملیات پیچیده ای را برای دستگیری او انجام دهد.

قسمت ششم توطئه کشتن سربازان آمریکایی – 2007

اگرچه آنها قصد دارند در آلمان حمله کنند، اما هدف آنها سربازان آمریکایی هستند که به کلوپ های شبانه و بارهای محبوب و همچنین در پایگاه هوایی رامشتاین مراجعه می کنند. توطئه کشتن بسیاری از سربازان آمریکایی یکی از مهم‌ترین تهدیدهای تروریست‌های داخلی برای آلمان در نظر گرفته می‌شود و یک عملیات نظارتی نه ماهه را آغاز می‌کند. پس از دستگیری، هر چهار مظنون اعترافات طولانی صادر کردند و توطئه مورد نظر خود را «جهاد دفاعی» و انتقام از آنچه به عنوان جنگ آمریکا علیه اسلام می دانستند، خواندند.

قسمت هفتم طرح روز آنزاک استرالیا – 2015

روز آنزاک، روز ملی یادبود کسانی است که در جنگ‌های گذشته و حال در استرالیا خدمت کرده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند، اما همچنین روزی است که برای یک حمله تروریستی مشخص شده است. هنگامی که پلیس یک پسر 14 ساله را در انگلیس به دلیل تهدید به سر بریدن معلمانش دستگیر می کند، یک اکانت با بیش از 24000 دنبال کننده توییتر و پیوندی به یک توطئه تروریستی در آن سوی جهان پیدا می کند. استرالیا تنها چند روز تا تجربه یک حمله تروریستی ویرانگر و خشونت آمیز که توسط یک پسر مدرسه ای سازماندهی شده است فاصله دارد.

قسمت هشتم جهاد آلمان و توطئه یورو – 2010

گفته می شود که این توطئه توسط خود اسامه بن لادن امضا شده است و هدف آن بازتاب حملات تروریستی سال 2008 در بمبئی، هند بود که 160 کشته برجای گذاشت. یک گروه دوازده نفری قصد دارند یک سری حملات تروریستی همزمان را در چندین کشور مختلف اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان ترتیب دهند. پس از دستگیری یکی از اعضای سلول – یک نیروی مشترک از سازمان های اطلاعاتی و مجری قانون آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان با یکدیگر همکاری می کنند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، نقشه مرگبار را خنثی کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://razfilm.ir/2fg0

به مستند تماس از نزدیک با تروریسم امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...
فصل مستند
قسمت 1 مستند تماس از نزدیک با تروریسم طرح مترو شهر نیویورک – 2009

قسمت 2 مستند تماس از نزدیک با تروریسم دانشجوی بمب ساز – 2010

قسمت 3 مستند تماس از نزدیک با تروریسم طرح بمب محموله - 2010

قسمت 4 مستند تماس از نزدیک با تروریسم طرح بمب مایع – 2006

قسمت 5 مستند تماس از نزدیک با تروریسم طرح روز مارتین لوتر کینگ – 2011

قسمت 6 مستند تماس از نزدیک با تروریسم توطئه کشتن سربازان آمریکایی - 2007

قسمت 7 مستند تماس از نزدیک با تروریسم طرح روز آنزاک استرالیا – 2015

قسمت 8 مستند تماس از نزدیک با تروریسم جهاد آلمان و توطئه یورو - 2010